16 Mac 2012

Jangan Bersedih

aku perhatikan raut wajahnya yang menawan 
namun di sebalik rawang matanya 
terukir rahsia semalam
tak seorang pun yang memahaminya

lantas, aku bertanya ~
apakah dengan sebuah senyuman
kau bisa menyembunyikan segala keperitan di hatimu...
kenapa harus berpura-pura dan terus bersandiwara...
jangan merasakan dirimu jelek
setiap anugerah Ilahi adalah istimewa
kau .. aku .. dia .. malah mereka
tiada beza sama sekali di sisiNya

aku tidak memiliki penglihatan sepertimu
namun aku punya hati
sekeping hati yang bisa melihat segala kesedihanmu
aku tidak bisa mendengar
namun aku masih mampu merasakan setiap jeritanmu
dari setiap pergerakanmu

apakah kau masih menganggap aku tidak bisa mengerti
hulurkan tanganmu...
dan pejamkan matamu
dunia ini amat luas
terlalu luas untuk kita merasai penderitaan kita
sedangkan di luar sana
lebih luas kesengsaraan dan penderitaan yang ada
berbanding apa yang kau dan aku lalui
oleh itu berbahagialah tanpa sandiwara
agar kebahagiaanmu bisa membawa seri kepada mereka
 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan